piątek, 17 maja 2019

Chusta Nina

Witajcie
Dziś przychodzę z uroczą chustą Niną, długo mi się ją dziergało, jakoś czas nie sprzyjał jej, bo zaczęłam lutym, a skończyłam dopiero w kwietniu. Wprawdzie motek kupiłam z myślą o innym wzorze i nawet część tego wzoru sprułam, żeby zacząć Ninę. Chusta bardzo mi się podobała, już jej nie mam, podarowałam ją Krysi, czyli żonie mojego taty. Z myślą o niej dobierałam kolory, czyli delikatne przejścia od kremu po ciemny beż. Wzór też jest stonowany i bardzo elegancki.


Wymiary gotowej chusty bez chwostów to 165 cm na 70 cm. Zrobiłam ją z kokonka trzy nitkowego o długości 1100 m, szydeło Clover 2,5.


 Wzór znajdziecie w plikach w facebookowej grupie sklepu Kokonki. Chusta jest skróconą wersją chusty SisLove. Wzór na Ninę przygotowała Nina Prejznar.



Często pytacie czy chusty należy blokować. Oczywiście, że tak, należy ją wyprać i rozwiesić "z wodą" gęsto upinając na sznurze za dłuższą krawędź. Dwa, trzy razy w trakcie suszenia warto ponaciągać za wystające pikotki i nadać kształt. Chusta po blokowaniu zawsze robi się większa, a wzór jest wyraźniejszy.


EDIT:
Wzór na chustę Ninę został oficjalnie wycofany i nie jest opisywany już jako chusta Nina. Poprawnie należy opisywać go jako skrócona SisLove, a schemat znajdziecie tu https://www.ravelry.com/patterns/library/sislove-shawl


A na zakończenie króliczki (nie ma to jak w maju wrzucić zdjęcie z baziami :-D)

Serdecznie pozdrawiam


11 komentarzy:

  1. świetna ta chusta, zarówno wzór jak i kolorystyka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczna podoba mi sie i wzorek i kolor

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna chusta, cudny wzór. Kolory nie moje, ale prezentuje się pięknie. Podziwiam. A króliczki urocze w każdym czasie :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna chusta i cudny wzór. A ja właśnie też zaczęłam chustę z kremowego kordonka i w sumie dobrze, że nie pokazałaś jej kilka dni temu, bo znowu miałabym dylemat, na który wzór się zdecydować, a tak już zaczęłam i pruć nie zamierzam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudny wzór!! WOW! Zajrzę na grupę FB kokonków i może w końcu odważę się wydziergać inny wzór niż dotychczasowy :) Kolory śliczne! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna chusta, przypomina mi delikatną mgiełkę :) Wzór ląduje na liście do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny wzór i kolor chusty

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie no Twoje chusty wymiataja, ja tez chce takie robić.😭😭😭

    OdpowiedzUsuń