piątek, 19 października 2018

Szydełkowa chusta

Witajcie
Moteczek leżał ponad rok i doczekał się. Trafiłam w końcu na taki wzór jak chciałam zrobić, czyli nie zbyt gęsty, nie przesadnie "pstrokaty", nie monotonny, ale jednak dość ozdobny i tak oto powstała chusta Klaziena, według wzoru Kristen Bishop.


Wzór oczywiście dostępny na Ravelry, jest darmowy. Polecam trzyczęściowy tutorial na youtube, bardzo przyjemnie i szybko pracuje się z panią, która mówi co robić, nie trzeba co chwila zaglądać w schemat, mnie ta forma bardzo się spodobała. W tutorialu na youtube w ostatnim rzędzie jest błąd, ten rząd zróbcie według schematu graficznego. Sam wzór to słupki, półsłupki i łańcuszek, są też słupki reliefowe, których wcale nie trzeba się bać, bo to zwykłe słupki tylko na innej nici niż zwykle zbudowane, a na filmiku jest wyjaśnione jak je robić. Z chustą poradzą sobie nawet uparci początkujący.

Moteczek to Scheepjes whirl, czyli tysiąc metrów szczęścia. Z tej samej włóczki tylko niebieskiej robiłam już dwie chusty na drutach. Jedna jest moja i cały czas w użyciu, po ponad roku użytkowania nie zmechaciła się nawet troszkę, gorąco polecam tę włóczkę.
Szydełko Clover Amour 2,5. Wymiary gotowej bez chwostów około 160 cm x 85 cm.




Bardzo Wam, czyli moim stałym czytelnikom dziękuję, że jesteście :-)

Serdecznie pozdrawiam :-)

11 komentarzy:

  1. Własnie dziergam swoją pierwszą w życiu chustę więc jestem jak to się mówi w temacie . Twoja jest extra, świetnie wygląda ten wzór na cieniowanej włóczce. Myślę , że zainspiruje twoim chwostami :-)
    A kolejna to sobie chyba zrobię jednak na drutach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudna chusta , ma bardzo ładny i ciekawy wzór :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna jest ta chusta! Kolorki ma przepiękne i ten wzór na niej ślicznie wygląda:-) Dziękuję za namiary na tutorial i wzór, przyda się:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna. Cudnie sie prezentuje, wszystko zgrało się idealnie i kolory i wzór i oczywiście wykonanie. Piękna. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna chusta! Bardzo ładne wykonanie no i świetne kolorki.
    Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna chusta, wzór bardzo mi się podoba. Chyba go wykorzystam, gdy tylko skończę moją pierwszą chustę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chusta wygląda uroczo, sama zastanawiałam się nad tym motywem, jednak zdecyduję się na Milles ;) Scheepjes mają bardzo fajne włóczki =)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekna chusta rowniez kolorystycznie.
    Posiadam wloczki i tak sobie czeka na odpowiedni wzor , wydaje mi sie iz wybiore tego wozru powinien byc ok :) , tym bardziej z pomoca filmiku __ tylko poszukam filmik i sprawdze , tak dla pewnosci.
    Ale wpierw zakoncze zaczete projekty.

    OdpowiedzUsuń