czwartek, 28 grudnia 2017

Szyta bombka- tutorial

Witajcie
Przygotowałam tutorial na szytą bombkę z materiału.


Potrzebne nam będą :

  • tkaniny w dwóch kolorach
  • nożyce
  • szablon pięciokąta foremnego
  • szpilki, igła i nici
  • coś do odrysowania szablonów, u mnie mazak znikający
  • kulka silikonowa, lub inne wypełnienie
  • koraliki lub cekiny


Bombka to nic innego jak dwunastościan foremny. Zatem potrzebujemy po 12 pięciokątów w obu kolorach.


Dwa pięciokąty w różnych kolorach składamy lewymi stronami do siebie.


Wszystko starannie spinamy szpilkami.


 Na maszynie przeszywamy dookoła wszystkie elementy. Ja przeszyłam ściegiem overlokowym kontrastową nitką

Elementy z jednej strony są szare, z drugiej czerwone

Zaczynamy zszywanie.

Wyznaczamy środki na bokach pięciokątów i łączymy je ze sobą, po tych liniach będziemy szyć.


 Dwa elementy równo składamy do siebie czerwonymi stronami i przeszywamy po narysowanej linii.

Rozkładamy, rozprasowujemy. Udany początek ;-)

W identyczny sposób doszywamy kolejne elementy.




Zszywając wszystko ze sobą pilnujcie, aby w rogach spotykały się zawsze tylko trzy elementy.


Aby rozprasowane różki nie odginały się, przyszyłam je z użyciem koralików, można zrobić to w dowolnym momencie. Można je podkleić czy przyszyć w to miejsce cekiny.




 Zostawiamy otwór i wypełniamy kulką silikonową.


 Zszywamy na maszynie lub ręcznie.

Gotowe :-)

Moja bombeczka początkowo wisiała na choince, do póki mój syn nie stwierdził, że to świetna piłka ;-)
Przyjemnej zabawy :-)

Pozdrawiam serdecznie

10 komentarzy:

  1. o! ciekawa. ja w tym roku robiłam pięciokątne gwiazdki ;) ale na taki pomysł nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W pierwszej chwili zamarłam - szycie ręczne.... A jednak nie :)
    Rewelacyjny efekt. Myślę, że jako bombka i jako piłka sprawdza się znakomicie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjna ta bombka i super kursik
    Pozdrawiam serdecznie, życzę udanego Sylwestra i wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Bombka jest śliczna , ale i wymaga sporo pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O ładne szkoda, ze ja nie szyciowa jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciekawy wzór, wygląda ślicznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna jest!!! Chetnie koedys sprobujevtaka uszyć, dzieki za kursik :)

    OdpowiedzUsuń